Як боротьба за торгову марку «Apple» загрожує знаковому логотипу швейцарських фруктових фермерів

22:50, 28.09.2023

Компанія «Apple», відома своїм культовим логотипом надкушеного яблука, і досі воює за торгову марку в різних куточках світу через зображення того самого фрукта, на честь якого вона названа. Дійшла ця судова тяганина й до Швейцарії, де «Fruit Union Suisse» (Фруктовий союз Швейцарії), найстаріша й найбільша організація фруктових фермерів країни, можливо буде зобов'язана змінити власний легендарний логотип із яблуком.

Для «Apple» це лише частина всесвітнього «хрестового походу» проти зображення яблук на логотипах різноманітних торговельних марок. Згідно з даними Всесвітньої організації інтелектуальної власності, «Apple» подавала такі позови в різних країнах із різними успіхами. Японія, Туреччина, Ізраїль та Вірменія — це лише кілька країн, де «Apple» домоглася свого. І саме це спричиняє занепокоєння через можливе розширення сфери захисту інтелектуальної власності.

Пригоди торгової марки «Гренні Сміт» у Швейцарії

Швейцарію втягнули в це глобальне «перетягування канату» у 2017 році, коли «Apple» подала заяву до Швейцарського інституту інтелектуальної власності (IPI) на здобуття прав інтелектуальної власності на реалістичне чорно-біле зображення яблука «Гренні Сміт». Заява охоплювала різноманітні приклади використання цього фрукта на логотипах різноманітних компаній, насамперед — у сфері електронних, цифрових та аудіовізуальних споживчих товарів та обладнання. Після тривалих перемовин інститут інтелектуальної власності частково задовольнив запит «Apple», але правовий принцип, що визнає загальні зображення звичайних товарів суспільним надбанням, обмежив обсяг прав «Apple». У відповідь «Apple» подала апеляцію.

Судова тяганина, що триває, стосується безпосередньо товарів, для яких IPI відмовив у реєстрації торгової марки, а саме: аудіовізуального контенту для телебачення та інших способів передачі інформації. Така невизначеність щодо потенційних наслідків для всієї галузі спричинила глибоке занепокоєння «Fruit Union Suisse».

Різноманітні битви за торгову марку Apple

Агресивне переслідування торгових марок «Apple» не обмежується лише яблуками: технологічний гігант раніше конфліктував із різними суб'єктами, разом із додатком для приготування їжі з логотипом груші та режисером стрічки «Apple-Man». У 2022 році фахівці Проєкту «Tech Transparency» (прозорість у технологічній сфері) виявили, що у 2019-2021 роках «Apple» подала більше позовів проти торговельних марок, ніж такі технологічні гіганти, як «Microsoft», «Facebook», «Amazon» і «Google» разом узяті, що ставить під сумнів межі захисту прав на торговельні марки.

Попри зусилля «Apple», швейцарське законодавство може стати на захист таким організаціям, як «Fruit Union Suisse», які вже давно використовують зображення яблук. Професор Ірен Кальболі, фахівець у галузі інтелектуальної власності, пояснила, що Швейцарія визнає попередню історію використання спірних знаків, як підставу для захисту торговельних марок. Водночас вона визнає, що малі підприємства можуть лякати великі корпорації, на кшталт «Apple», судовими видатками, аби змусити їх дотримуватися законодавства.

Директор «Fruit Union Suisse» Джиммі Марієтоз (Jimmy Mari?thoz) підкреслив, що компанія не має наміру конкурувати з «Apple», але прагне зберегти цілісність власної емблеми, яка використовується вже 111 років. Він підкреслив іронію претензій «Apple»: «Apple не винаходила яблука... Нашій компанії вже 111 років. І якщо я правильно розумію, яблука існують уже кілька тисяч років».

У складному світі інтелектуальної власності прагнення «Apple» мати ексклюзивні права на чорно-біле зображення яблука має ширше значення. Кирило Рігамонті, експерт із прав інтелектуальної власності Бернського університету, зазначив, що через цей, начебто, конкретний позов, «Apple» може одержати потужний інструмент захисту зображень яблук у різних кольорах, що може призвести до судових позовів через схожість, хоча й не ідентичність, зображень.

Що далі?

Смартфони стали революційним засобом зв'язку та доступу до інформації, як найкращі онлайн-казино повністю змінили ігрову індустрію на початку нового тисячоліття. Коли Стів Джобс представив перший iPhone у 2007 році, світ завмер, а популярність «Apple» злетіла за хмари. Проте зараз постає питання: Чи може судовий позов потенційно порушити владне панування «Apple», чи цей технологічний гігант виявиться справді непереможним?

Поки у Швейцарії розгортається судова битва, її результат залишається невизначеним, адже вона може мати суттєві фінансові наслідки для виробників яблук. Поки світ спостерігає таке, на перший погляд, малоймовірне зіткнення технологій та традицій, що виявляє неминуче ускладнення і пастки прав інтелектуальної власності для глобального ринку, що невпинно нарощує кількість взаємин між учасниками, доля культового логотипа швейцарських фруктових фермерів висить у повітрі...

Джерело: SmartPhone.ua


Обговорення новини

Коментариев пока никто не оставил. Станьте первым!
:)8-):cry:=-):-D:angry::-[:(:devil:,)
укажите цифры с картинки
 

Попередні новини