
За даними звіту компанії Similarweb, що займається аналізом цифрового ринку, кількість переходів з ChatGPT на сторінки новинних видань зростає, однак цього недостатньо, щоб компенсувати зниження кількості кліків, викликане тим, що користувачі дедалі частіше отримують новини безпосередньо з результатів пошуку на основі штучного інтелекту або з використанням штучного інтелекту.
З моменту запуску Google AI Overviews у травні 2024 року компанія виявила, що кількість пошукових запитів в Інтернеті, які не призводять до переходів на новинні сайти, зросла з 56% до майже 69% станом на травень 2025 року. Органічний трафік також знизився: з більш ніж 2,3 млрд відвідувань на піку в середині 2024 року до менш ніж 1,7 млрд на сьогоднішній день. Тим часом, кількість новинних підказок у ChatGPT зросла на 212% із січня 2024 року по травень 2025 року.
Для сайтів новин швидке впровадження ШІ змінює правила гри. Видимість у результатах пошуку Google і хороші практики SEO можуть більше не приносити тієї цінності, яку вони приносили в минулому, оскільки рейтинг пошуку не транслюється в такий самий обсяг трафіку на веб-сайт, як раніше, зазначила фірма.
Водночас зростає кількість переходів ChatGPT на сайти новинних видань. За даними Similarweb, із січня до травня 2024 року кількість переходів ChatGPT на новинні сайти становила трохи менше ніж 1 мільйон, але 2025 року їхня кількість перевищила 25 мільйонів.
Сайти, які отримали найбільше зростання трафіку під час переходу з ChatGPT, включають Reuters (зростання на 8,9% у річному обчисленні), NY Post (зростання на 7,1%) і Business Insider (зростання на 6,5%). Наразі більшість новинних запитів ChatGPT припадає на такі теми, як акції, фінанси і спорт, але в Similarweb відзначають зростання й інших тем, як-от політика, економіка, погода та інші.
За даними Similarweb, за останні шість місяців кількість користувачів ChatGPT збільшилася більш ніж удвічі, а кількість відвідувачів веб-сайту зросла на 52%.
Сьогодні сайти експериментують із платним доступом або іншими способами монетизації. Багато хто провів масові звільнення або навіть припинив свою діяльність.
В інтерв'ю подкасту Hard Fork газети NYT генеральний директор OpenAI Сем Альтман відповів на запитання про вплив ШІ на ринок праці, сказавши: «Я справді думаю, що будуть області, де деякі робочі місця зникнуть, або, можливо, будуть цілі категорії робочих місць, які зникнуть».